Usposobljenost kariernih svetovalcev
Usposobljenost kariernih svetovalcev je ključna za strokovno izvajanje VKO. Spekter področij dela kariernih svetovalcev je širok, gre za učenje in spodbujanje uporabnikov za pridobivanje veščin za samostojno načrtovanje in vodenje lastne kariere. Prav tako svetovalci pokrivajo širok nabor uporabnikov – šolajočo mladino, študente, brezposelne osebe, zaposlene osebe, odrasle v svetovalnih središčih za informiranje in svetovanje v izobraževanju, ipd.
V okviru projekta NKT VKO smo, kot odgovor na potrebe kariernih svetovalcev po strokovnih znanjih s področja VKO, poleg krajših usposabljanj organizirali obsežnejše neformalno izobraževanje. Na izkušnjah se je pokazalo, da kariernim svetovalcem manjkajo teoretična in praktična znanja s področja VKO. Modularno usposabljanje za karierne svetovalce (MUKS) poskuša ta primanjkljaj znanja nadomestiti. V Sloveniji namreč nimamo formalnega izobraževalnega programa za karierne svetovalce.
Poleg usposabljanj, ki se izvajajo v okviru projekta NKT VKO, za strokovni razvoj kariernih svetovalcev skrbijo izvajalci sami z izobraževanji znotraj nacionalnih javnih zavodov. Ključni javni zavodi so Zavod RS za zaposlovanje, Zavod RS za šolstvo, Andragoški center Slovenije, Center RS za poklicno izobraževanje, CMEPIUS, Karierni centri na univerzah ter druge državne institucije, ki delujejo pod okriljem Ministrstva za šolstvo in šport, Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve in Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.
Vseživljenjska karierna orientacija zajema aktivnosti, ki omogočajo identifikacijo sposobnosti, kompetenc in interesov za sprejemanje odločitev na področju zaposlovanja, izobraževanja, usposabljanja in izbire poklica ter omogoča vodenje življenjskih poti tako, da se posamezniki teh sposobnosti in kompetenc naučijo in/ali jih uporabljajo.
Kaj je MUKS?
MUKS (kratica za Modularno Usposabljanje Kariernih Svetovalcev) je multidisciplinaren neformalen izobraževalni program za svetovalce na področju VKO.
Za koga je MUKS?
Za vse svetovalce, ki delate na področju izobraževanja, zaposlovanja, v kadrovskih službah, nevladnih organizacijah ipd. in se ukvarjate s kariernim svetovanjem oziroma pomagate posameznikom pri načrtovanju in vodenju kariere.
Zakaj MUKS?
Zaradi potrebe po profesionalizaciji in specializiranih kompetencah za delo na področju karierne orientacije.
Namen usposabljanja je:
- okrepiti zavedanje kariernih svetovalcev o pomenu kariere za kvalitetno življenje posameznika, za družben napredek in za zagotavljanje socialne pravičnosti;
- seznaniti svetovalce z uporabnimi metodami dela in njihovim teoretičnim ozadjem;
- povezovanje svetovalcev zaposlenih na različnih področjih karierne orientacije in krepitev njihovega poznavanja skupnih točk in razlik pri delu.
Z usposabljanjem bodo udeleženci pridobili kar najširši spekter znanj in veščin na področju karierne orientacije. Program usposabljanja, v obsegu 160 pedagoških ur, je multidisciplinaren in sestavljen iz večih modulov. 140 ur je namenjenih splošnim modulom, vsak udeleženec pa si nato izbere še enega od 4 izbirnih modulov.
Program
MODUL 1: Karierna orientacija kot stroka
Trajanje
okvirno 20 andragoških ur
Namen in cilj modula
Namen prvega splošnega modula je seznaniti udeležence z zgodovinskim in terminološkim razvojem dejavnosti karierne orientacije, teorijami karierne orientacije ter ključnimi družbenimi vidiki karierne orientacije in funkcioniranjem sodobnega trga dela.
Vsebinski sklopi
- kratek uvod v izobraževanje: predstavitev izvajalcev, udeležencev, pričakovanja, urnik in formalnosti
- karierna orientacija kot stroka (uvod v karierno orientacijo, zgodovina, terminologija)
- pregled kariernih teorij
- karierni razvoj in socialne teorije kariernega razvoja
- družbeni vidiki VKO
- zaposlovanje (trg dela, zaposlitveni vzorci in poklici prihodnosti)
- izobraževanje (izobraževalni sistem, izobraževanje odraslih, vaja stopnja izobraževanja)
- klasifikacije
MODUL 2: Svetovalno delo
Trajanje
okvirno 80 andragoških ur
Namen in cilj modula
Namen drugega splošnega modula je povečati zavedanje udeležencev o vlogah, pričakovanjih in pasteh v svetovalnem procesu ter opremiti svetovalce z znanjem in veščinami, ki so potrebne za vodenje učinkovitega svetovalnega procesa.
Vsebinski sklopi
- informiranje
- komunikacija in komunikacijske veščine
- svetovalni proces
- svetovanje – svetovalni intervju, motivacijski intervju, kompetenčni intervju, uporaba elementov coachinga v intervjuju
- aktivacija svetovalnega procesa
- alternativne metode svetovanja
- motivacija, čustva, vrednote, prepričanja, stališča, interesi, sposobnosti, kompetence, osebnostne lastnosti v kariernem svetovanju
- karierno odločanje
MODUL 3: Pripomočki VKO
Trajanje
okvirno 20 andragoških ur
Namen in cilj modula
Glavni namen modula je opremiti udeležence s konkretnimi pripomočki in metodami, ki jih lahko uporabijo pri svojem delu na področju karierne orientacije.
Vsebinski sklopi
- ocenjevanje
- pripomočki za mladino in odrasle (Kam in kako, Vprašalnik težav pri kariernem odločanju, Vprašalnik stilov odločanja, Iskanje poklicne poti, Vprašalnik o odnosu do iskanja zaposlitve, Vprašalnik dejavnikov privlačnosti na delovnem mestu, Vprašalnik o podjetništvu, Karierni kompas, Vprašalnik časovne perspektive in drugi)
- uporaba IKT v VKO
MODUL 4: Družba, družbene skupine in skupinske oblike dela v karierni orientaciji
Trajanje
okvirno 20 andragoških ur
Namen in cilj modula
Namen četrtega splošnega modula je poglobiti znanje udeležencev o ciljnih skupinah v kariernem svetovanju, v različnih omrežjih ter skupinskih oblikah dela v različnih kontekstih. Udeleženci bodo spoznali pomen evalvacije lastnega dela in možnosti supervizije/intervizije. Prav tako pa pomembnosti promocije vseživljenjske karierne orientacije kot stroke.
Vsebinski sklopi
- vpliv VKO na družbo, smernice kakovosti
- različne ciljne skupine in njihove značilnosti
- metode in veščine za delo v skupini
- samorefleksija, evalvacija svetovalnega procesa
- supervizija, intervizija
- promocija storitev VKO
Izbirni moduli
Trajanje
20 andragoških ur
Namen in cilj modula
Cilj izbirnih modulov je poglobiti znanje na enem od specifičnih področij dela VKO, in sicer: vsebine za šolske svetovalne delavce, svetovalce za brezposelne, svetovalce na področju kadrovanja in svetovalce v nevladnih organizacijah.
Vsebinski sklopi modula za šolsko svetovalno delo
- mrežni načrt karierne orientacije v šolah: model sistemsko zastavljene in vpeljane karierne orientacije na srednji šoli, pomen aktivnega sodelovanja učiteljev in staršev, karierna mapa ali karierni portfolio
- moj poklicni zemljevid: orodja za delo z učenci v različnih starostnih obdobjih (od prve triade do srednje šole)
- pristopi za delo z neodločenimi mladimi
Vsebinski sklopi modula za kadrovsko svetovanje
- učinkovito delo kariernega svetovalca
- vodenje različnih generacij: medgeneracijske razlike, razvoj identitete, način motivacije, psihološke pogodbe
- poslovna okolja, organizacijska kultura, poslovni model
Vsebinski sklopi modula za svetovanje brezposelnim osebam
- sprememba kariere in karierno svetovanje osebam pri spremembi kariere
- zaposlovanje v tujini
- metode, tehnike in veščine integrativne transakcijske analize za svetovalno delo
- starejši na trgu delovne sile, selekcija in uvajanje starejših na delo
- razvoj in ukvarjanje s starejšimi zaposlenimi v podjetjih, medgeneracijsko sodelovanje ter priprava na upokojevanje
Vsebinski sklopi modula za nevladne organizacije
- seznanjanje z ozadjem delovanja NVO, podpornim okoljem in specifikami
- spoznavanje pristopov, metod in tehnik za izvajanje kariernega svetovanja ranljivim skupinam
- praktične veščine za vzpostavljanje odnosa s ciljnimi skupinami
- strokovnost / profesionalnizacija NVO v povezavi s prostovoljstvom
- opredelitev poslanstva in vizije nevladne organizacije
- podpora mladim pri sprejemanju življenjskih odločitev
*Program je okviren in se lahko tekom usposabljanja še spremeni.
Usposabljanje izvajajo domači in tuji strokovnjaki za posamezno tematiko usposabljanja s področja vseživljenjske karierne orientacije. Prihajajo iz različnih okolij in organizacij, s svojim znanjem in bogatimi izkušnjami pa vas seznanjajo z uporabnimi poglobljenimi metodami in tehnikami, ki jih lahko aplicirate na svoje svetovalno delo.
MUKS predavatelji
mag. Julija Pirnat
univ. dipl. psih., vodja projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Psihologinja z zaključenim znanstvenim magisterijem s področja razvoja kadrov in s pridobljenim evropskim standardom kvalifikacije psihologov EuroPsy. Je usposobljena mentorica mladim psihologom. Ima raznolike delovne izkušnje s področja karierne orientacije — izvaja karierna svetovanja individualno in v skupini, izvajala je rehabilitacijsko karierno svetovanje, karierno orientacijo za šolajočo mladino. Delala je z nadarjenimi učenci in dijaki. Prav tako je sodelovala pri selekcijskih kariernih izborih. Ima večletne izkušnje s področja izobraževanja, pridobila je certifikat za trenerja, ki potrjuje usposobljenost za delo na projektnih nalogah, znanja in veščine za samostojno izvajanje, razvoj in vrednotenje izobraževanja. Trenutno v okviru projekta sodeluje pri načrtovanju, razvoju in izvajanju usposabljanja s področja VKO.
Staša Bučar Markič,
univ. dipl. psih., namestnica vodje projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Psihologinja, ki ima več kot 30 let izkušenj s področja VKO in razvojem programov za brezposelne in šolsko mladino. Sodelovala je pri pripravi in zagonu spletnega VKO pripomočka eSvetovanje ter kot vodja projekta Nacionalna koordinacijska točka VKO pri načrtovanju in izvedbi prvega izobraževanja za karierne svetovalce v Sloveniji. Je članica medresorske Strokovne skupine za vseživljenjsko karierno orientacijo, katere cilj je povezati razvoj kariere v celovit sistem.
Sonja Gomboc
univ. dipl. psih., mag. mvži., svetovalka in članica ekipe projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Psihologinja s pridobljenim evropskim standardom kvalifikacije psihologov EuroPsy in izkušena svetovalka na področju karierne orientacije. Izvaja poglobljeno karierno svetovanje na temeljih teorije izbire in realitetne terapije. Ima večletno svetovalno prakso ter izkušnje z razvojem novih vsebin, pripomočkov in orodij na področju VKO. Je mentorica študentom pri predmetih s psihološko tematiko in avtorica e-priročnika “Kariera se ustvari, ne zgodi”. Izvaja izobraževanja za krepitev svetovalnih kompetenc kariernih svetovalcev in je kot članica projektne skupine sodelovala pri raznih VKO projektih, med drugim pri razvoju spletnega mesta Spletisvojokariero.si ter celotni vsebinski posodobitvi aplikacije eSvetovanje. V sklopu programa MUKS pripravlja izobraževalne vsebine za karierne svetovalce na področju motivacije in čustev.
mag. Peter Gabor
univ. dipl. psih., svetovalec in član ekipe projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Psiholog, ki ima več kot 14 let izkušenj na raznih področjih karierne orientacije. Bil je poklicni svetovalec, inštruktor, razvijalec oz. avtor novih pripomočkov, orodij in storitev namenjenih načrtovanju kariere, motivator za spremembo pristopa do strank Zavoda RS za zaposlovanje ter karierni svetovalec za poglobljeno svetovanje. Trenutno, poleg rednega dela v okviru projekta NKT VKO, piše doktorsko disertacijo s temo Aktivacija svetovalnega procesa v karierni orientaciji.
Nika Perinčič
univ. dipl. filoz./polit., svetovalka in članica projektne ekipe NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Politologinja in filozofinja z raznolikimi izkušnjami na področju vseživljenjske karierne orientacije. Kot svetovalka projekta NKT VKO trenutno razvija sistem standardov kakovosti na področju vseživljenjske karierne orientacije in sodeluje pri različnih aktivnostih, vezanih na skrb za sistemsko delovanje VKO in celostno urejanje karierne orientacije v Sloveniji. Je avtorica ali soavtorica pripomočkov, orodij in storitev VKO, namenjenih iskanju zaposlitve in načrtovanju kariere ter različnih dejavnosti, namenjenih promociji in ozaveščanju strokovne javnosti in posameznikov o pomenu VKO.
Jasna Kovač
univ. dipl. psih., svetovalka, članica ekipe projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Certificirana EuroPsy psihologinja, ki na Zavodu RS za zaposlovanje deluje na različnih področjih karierne orientacije. Je karierna svetovalka za poglobljeno svetovanje brezposelnim osebam. V svoje delo vključuje pripomočke VKO, metode in tehnike vedenjsko-kognitivne terapije ter načela gestalt terapije. Je soavtorica vrste novih pripomočkov, orodij in storitev za iskanje zaposlitve ter načrtovanje in razvoj kariere. Izkušnje ima tudi iz področja selekcije kadrov. V okviru projekta NKT VKO sodeluje pri razvoju in izvajanju izobraževanj za karierne svetovalce.
mag. Daša Babič
univ. dipl. psih., svetovalka, članica ekipe projekta NKT VKO, Zavod RS za zaposlovanje
Psihologinja z magisterijem znanosti s področja pedagoške psihologije, pridobljenim EuroPsy certifikatom in zaključeno 2.stopnjo vedenjsko kognitivne terapije. Ima 15 let delovnih izkušenj iz različnih področij. Prve delovne izkušnje je pridobivala na področju šolstva in pomoči učencem z učnimi težavami ter na področju sociale, v okviru Centra za socialno delo. Zadnjih 10 let deluje na Zavodu za zaposlovanje, kjer je delala na različnih delovnih mestih. Kot karierna svetovalka je svetovala brezposelnim in šolajoči mladini, v individualnih in skupinskih oblikah dela. Koordinirala je delo Kariernega središča v Mariboru in področje poglobljenega kariernega svetovanja. Nekaj let je sodelovala pri projektu Izobraževalni center ZRSZ, kjer je delala na področju razvoja izobraževalnih vsebin in delavnic za zaposlene ter jih tudi izvajala. Projektu VKO NKT se je pridružila junija 2019. Pri projektu bo skrbela za določene vsebine MUKS-a, se udejstvovala mednarodnih konferenc in simpozijev z namenom prenosa praks s področja karierne orientacije ter sodelovala pri nadaljnjem razvoju storitev in pripomočkov za delo z brezposelnimi, iskalci zaposlitve in šolajočo mladino.
Zlata Šlibar
univ. dipl. psih., Zavod RS za zaposlovanje, koordinator NCIPS-a/Euroguidance Slovenija
Je psihologinja, ki je na začetku delovne kariere na Zavodu za zaposlovanje delala na področju kariernega svetovanja mladini na prehodu iz OŠ v srednjo šolo in srednje šole v nadaljnje izobraževanje. Sodelovala je tudi pri izboru dijakov in študentov za Zoisove štipendije, ko je bila to še naloga Zavoda. Leta 1996 je začela delati na PHARE projektu Poskusni center za informiranje in poklicno svetovanje. Po projektu je sodelovala pri vzpostavitvi mreže CIPS-ov po Sloveniji in koordinirala njihovo delo. Leta 1999 je NCIPS postal član mreže NRCG, ki se je kasneje preimenoval v EUROGUIDANCE mrežo, ki deluje v okviru Evropske komisije. V času PHARE projekta je vodila prirejanje računalniškega programa Kam in kako. Sodelovala je tudi pri prirejanju Vprašalnika o poklicni poti v elektronsko obliko. Že ves čas uporabe programa Kam in kako in eVPP nudi podporo in pomoč svetovalnim delavcem na šoli. Poleg tega jih obvešča o vseh novostih s področja zaposlovanja in trga dela doma in EU, ki jih zbere NCIPS.
V letu 2006 je bila članica slovenskega Nacionalnega foruma za VKO, od 2009 pa je članica Strokovne skupine za VKO.
mag. Mateja Štirn
univ. dipl. psih., ISA institut
Poleg psihološkega svetovanja in psihoterapije za posameznike in skupine izvaja svetovalno-izobraževalne in preventivne projekte za promocijo duševnega zdravja, krepitev osebne prožnosti in uspešno obvladovanje stresa, pripravo na in ravnanje v kriznih situacijah, izvajanje psihosocialne podpore po travmatskih izkušnjah, preventivne programe za preprečevanja nasilja, zlorabe in zanemarjanja otrok. Ima vrsto let izkušenj z nudenjem psihološke pomoči udeležencem različnih kriznih dogodkov. V zadnjem času se še posebej posveča razvoju in izvedbi programov za krepitev osebne prožnosti kot pomembnega varovalnega dejavnika našega zdravja in dobrega počutja.
Mihaela Jakomini
univ. dipl. psih. in dipl. vzg., specializantka geštalt psihoterapije, Inštitut Borko
Po izobrazbi je univerzitetna diplomirana psihologinja in diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok. V šolskem letu 2008/2009 je opravljala delo vzgojiteljice predšolskih otrok, nato pa se je 2009 zaposlila v Centru Janeza Levca v Ljubljani. Del časa je opravljala delo svetovalne službe, drugi del pa specialno pedagoško delo z mladostniki od 18. do 26. let. Končano ima specialno-pedagoško izpopolnjevanje za delo z izbrano skupino otrok s posebnimi potrebami (osebe z motnjami v duševnem razvoju) in je članica Komisije za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. Poleg tega je tudi specializantka geštalt psihoterapije in znotraj zavoda Inštitut Borko nudi individualno psihoteapijo, psihološko svetovanje za starše otrok in mladostnikov s čustveno vedenjskimi motnjami ter psihosocilano pomoč za odrasle.
dr. Miha Lovšin
Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport, Sektor za razvoj kadrov v šolstvu
Na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport vodi Sektor za razvoj kadrov v šolstvu. Kot cilj svojega delovanja si je postavil prispevati k sistemu, ki bo spodbujal profesionalni in karierni razvoj strokovnih delavcev in učiteljev v vseh kariernih obdobjih in s tem k razvoju karierne orientacije v izobraževalnem prostoru.
Od leta 2014 vodi Strokovno skupino za vseživljenjsko karierno orientacijo, hkrati pa je od leta 2017 tudi nacionalni strokovnjak v CEDEFOP mreži CareersNet.
Svoje delo na področju vseživljenjske karierne orientacije je začel na Centru RS za poklicno izobraževanje (CPI), kjer je bil zaposlen štirinajst let. Kot član strokovne skupine za poklicno in strokovno izobraževanje je sodeloval pri pripravi Bele knjige (2009−2011), kot nacionalni predstavnik je sodeloval v Evropski mreži za vseživljenjsko karierno orientacijo (2013−2015), kot član delovne skupine ELGPN pa je sodeloval pri pripravi publikacije “Veščine vodenja kariere: Dejavniki uspešnosti pri implementaciji politik” (2010−2012) in bil strokovni sodelavec v projektu Career, ki je potekal pod okriljem Evropske komisije (2013−2015). V času svojega delovanja na CPI je v letih 2008-2019 vodil aktivnosti in projekte iz področja promocije poklicev, ki so bili sofinancirani iz Evropskega socialnega sklada. Bil je dolgoletni tehnični delegat Slovenije v Evropski organizaciji za promocijo poklicnih spretnostih. Hkrati je deloval tudi kot glavni urednik in vodja nacionalne spletne strani za karierno informiranje www.mojaizbira.si (2009−2019).
Ima doktorat iz edukacijskih ved (naslov doktorske disertacije: “Karierna odločitev mladih v socialnem in kulturnem kontekstu”). Je tudi avtor številnih strokovnih in znanstvenih prispevkov iz področja kariere. Na tem področju pa deluje tudi kot predavatelj na delavnicah in seminarjih.
dr. Tatjana Ažman
prof. pedag./soc., višja predavateljica, Šola za ravnatelje
Zaposlena je v Šoli za ravnatelje kot višja predavateljica. Soustvarja in izvaja programe usposabljanja posameznikov in timov za vodenje, karierni in profesionalni razvoj.
Na področju vseživljenjske kariere orientacije je štirinajst let delovala kot svetovalna delavka v srednji šoli. Od 2001 do 2004 je bila članica projektne skupine Poklicna orientacija v srednji šoli pod okriljem Zavoda za šolstvo in od 2008 do 2010 članica njihove ekspertne skupine, ki si je zadala za cilj uvajanje karierne orientacije v gimnazije. V sodelovanju s Centrom za poklicno izobraževanje je v letih 2010 do 2012 izvajala programe usposabljanja svetovalnih delavcev in učiteljev za veščine vseživljenjske karierne orientacije. Od 2013 do 2016 je bila slovenska predstavnica v mreži European Lifelong Guidance Policy Network. Med leti 2009 in 2017 je v sodelovanju z Andragoškim centorm Slovenije izvedla več usposabljanj za svetovalce odraslih na temo kompetence načrtovanja in vodenja kariere. Sodelovala je pri oblikovanju vprašalnika za svetovance in je soavtorica priročnika Ugotavljanje, vrednotenje in priznavanje neformalno in priložnostno pridobljenega znanja odraslih (2013). Od leta 2014 je članica strokovne skupine za vseživljenjsko karierno orientacijo. Leta 2014 je izšla knjižica Moja kariera: informacije za otroke, učence, dijake, študente, mlade in odrasle, starše in strokovne delavce, pri kateri je sodelovala kot sourednica in avtorica. V letih od 2015 do 2017 je sodelovala v okviru projekta Erasmus+ pri zasnovi kurikula za krepitev kompetenc za vodenje kariere učiteljev in drugih strokovnih delavcev. Rezultati so objavljeni v reviji Vodenje v vzgoji in izobraževanju (2/2017). Leta 2018 je sodelovala z Zavodom za zaposlovanje v pri izvedbi vsebin programa MUKS namenjenega usposabljanju kariernih svetovalcev. Od leta 2016 do 2019 vodi v okviru večjega projekta tim, ki razvija področje razvoja kompetence vodenje kariere za ravnatelje.
dr. Mihaela Zavašnik
prof. ang. in nem. jezika, mag. znanosti ang. didaktike, področna sekretarka, Šola za ravnatelje
Tam vodi in kot predavateljica sodeluje v programih Šola za ravnatelje in ravnateljski izpit, Vodenje aktiva 1 in 2, Vodenje za učenje, Tematske delavnice. Vodi tudi mednarodni projekt LeadCareer (Erasmus+) in sodeluje v projektu Vodenje in upravljanje inovativnih učnih okolij (VIO) – področje Vodenje kariere ravnateljev (VKR). V preteklosti je sodelovala v številnih projektih s področja ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, učenja učenja, vseživljenjskega učenja ravnateljev in profesionalnega razvoja strokovnih delavcev. Deluje pri raziskovalni dejavnosti Šole za ravnatelje, je članica uredniškega odbora revije Vodenje v vzgoji in izobraževanju, članica programskega sveta Šole za ravnatelje in (so)avtorica več člankov in monografij. Njena močna strokovna področja so: karierni in profesionalni razvoj, načrtovanje, samoevalvacija, spremljanje in vrednotenje dela, srednje vodenje, uvajanje sprememb in izboljšav. Je usposobljena karierna svetovalka in mednarodno certificirana coachinja.
Maja Dizdarević
univ. dipl. soc., predstojnica kariernih centrov Univerze v Ljubljani
Diplomirala je iz sociologije (kadrovski menedžment). Za študij se je odločila zaradi širine znanja in interdisciplinarnega povezovanja, ki ga ta omogoča. Tako je dobila vpogled na številna področja, kot so politologija, komunikologija, psihologija, menedžment, izobraževanje odraslih in vodenje organizacij. Takoj po opravljeni diplomi se je zaposlila na Univerzi v Ljubljani in bila zadolžena za karierno svetovanje, koordinacijo projekta mobilnosti za brezposelne diplomante Leonardo da Vinci ter bila vključena v razvoj tutorstva. Njen potencial je bil hitro prepoznan, zato je prevzela vodstveno vlogo pri vzpostavitvi Kariernih centrov fakultet in akademij Univerze v Ljubljani, ki jih vodi še danes. Prizadeva si za razvoj storitev kariernih centrov v visokem šolstvu, zato nenehno spodbuja povezovanje in sodelovanje kariernih centrov slovenskih in mednarodnih visokošolskih zavodov.
Z zavedanjem pomena razgledanosti in moči socialnih mrež že osem let uspešno vodi Karierne centre UL in omogoča ustvarjalno okolje za rast in razvoj mladih upov prihodnosti. Karierni centri delujejo na 23 fakultetah in treh akademijah ter študentom in diplomantom zagotavljajo celostno podporo na njihovi študijski in karierni poti. Omogočajo jim olajšan prehod na trg dela, zanje pa organizirajo še kopico dejavnosti, ki pripomorejo k pridobitvi dodatnih kompetenc, spoznavanju delodajalcev in mreženju. Je članica Strokovne skupine za VKO.
Poleg dela je dejavna tudi v prostem času. Je članica Slovenske kadrovske zveze in upravnega odbora Društva za karierno orientacijo Slovenije ter članica sveta Alumni klub FDV.
Mihaela Burina
univ. dipl. psih., transakcijski analitik-svetovalec, psihoterapevt
Po diplomi iz psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani leta 2010 je najprej več let delala na področju poslovnega in kariernega svetovanja. V tem času je pridobila naziv Transakcijski analitik- svetovalec ter pričela z izobraževanjem iz Vedenjsko kognitivne terapije. Želja po poglobljenem delu z ljudmi jo je vodila h kliničnemu delu, najprej v Psihiatrični bolnišnici Begunje, nato v Vzgojni zavod Planina, v ZD Ljubljana ter nazadnje v zasebni Inštitut Neocortex, kjer trenutno dela kot psihoterapevtka. Je članica delovne skupine Psihologov v CKZ/ZVC v okviru Zbornice kliničnih psihologov Slovenije in si prizadeva za izboljšanje stanja na področju duševnega zdravja.
dr. Tron Inglar
dr. filozofije, profesor na Univerzi aplikativnih znanosti v Oslu in Akershusu (HiOA), na Inštitutu za izobraževanje poklicnih učiteljev
Več let je bil vodja študijskega programa kariernega svetovanja. Usposabljal je karierne svetovalce na Češkem, Danskem, Poljskem, v Litvi, Avstriji, Španiji, Nemčiji in Ugandi ter sodeloval v večih Leonardo da Vinci in Erasmus+ projektih.
Špela Reš
univ. dipl. psih., strokovna delavka, svetovalka, Zavod Nora/Logout
Psihologinja z dolgoletnimi izkušnjami na področju psihološke diagnostike, vodenja skupin za samopomoč, individualnega svetovanja in psihosocialne rehabilitacije.
doc. dr. Petra Javrh
aktivna raziskovalka na Andragoškem centru Slovenije, sodeluje v mednarodnih projektih s področja izobraževanja odraslih
Sodelovala je v več raziskovalnih projektih, pri raziskovanju in pedagoškem delu se povezuje s Filozofsko fakulteto, sodelovala pa je tudi s Pedagoškim inštitutom in drugimi raziskovalnimi zavodi.
Njena doktorska disertacija z naslovom Razvoj kariere učiteljev in njihovo izobraževanje je dobila svojo nadgradnjo v monografiji Spremljanje in načrtovanje razvoja kariere učiteljev po S-modelu (2008). Na Andragoškem centru Slovenije je razvila modularni izobraževalni program Razvoj kariere, ki je namenjen izobraževalcem in strokovnemu osebju, pripravila pa je tudi serijo izobraževalnih filmov na to temo.
Posveča se tudi drugim temam, med njimi predvsem raziskovanju spretnosti odraslih, trajnostnemu razvoju in še posebej ranljivim ciljnim skupinam. Razvija inovativne pristope v raziskovanju, med drugim tudi z uporabo filma, obsežno zbirko učnih gradiv za izbrane ciljne skupine. V zadnjih letih izstopa njena vloga v mednarodni raziskavi PIAAC o spretnostih odraslih v Sloveniji. V obdobju zadnjih petih let je kot avtorica ali vodilna soavtorica sodelovala pri 14 tiskanih knjigah in 12 e-knjigah, 5 priročnikih in 7 učbenikih oziroma izobraževalnih filmih.
Dušica Boben
prof. mat. in univ. dipl. psih., več kot 20 let vodja Centra za psihodiagnostična sredstva
V svoji karieri je sodelovala ali vodila številne priredbe psiholoških testov, med njimi tudi Hollandov vprašalnik Iskanje poklicne poti. Veliko izkušenj ima s psihološkim testiranjem na področju selekcije in razvoja kadrov ter prepoznavanja nadarjenih otrok in mladostnikov. Je aktivna članica Društva psihologov Slovenije: je članica Komisije za etična vprašanja ter predstavnica Komisije za psihodiagnostična sredstva v Odboru za asesment pri Evropskem združenju psiholoških društev (EFPA).
Matej Cepin
univ. dipl. inženir računalništva in informatike
Matej Cepin vodi Socialno akademijo, nevladno organizacijo s poslanstvom krepitve aktivnega in odgovornega državljanstva, katere ciljna skupina so predvsem mladi. Kot mladinski delavec mnogim mladim pomaga tudi pri kariernem usmerjanju in iskanju osebnega poslanstva, o čemer govori tudi ena zadnjih publikacij, ki jih je uredil, z naslovom Moj korak naprej.
Deluje tudi na področju razvoja in krepitve nevladnih organizacij ter jim pomaga pri njihovem strateškem načrtovanju (publikacija). Na tem področju deluje kot coach, izvajalec usposabljanj, svetovalec in avtor.
Več o njem lahko preberete v enem zadnjih intervjujev z njim.
mag. Andraž Banfi
univ. dipl. psiholog, vodja projekta Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile - ASI
Je univerzitetni diplomirani psiholog in magister znanosti s področja podjetništva. V svoji dosedanji karieri je deloval v raznolikih organizacijah (bančni sektor, kadrovske agencije, javni sektor). Vedno se je posvečal delu s kadri (selekcija, psihometrična testiranja, raznolike politike razvoja kadrov, delovnopravna vprašanja, izobraževanje zaposlenih, karierno svetovanje ipd.). Vodi tudi nacionalni projekt, ki se posveča razvoju starejših zaposlenih in odpravlja stereotipe o njih.
Je certificiran Europsy psiholog s področja dela in organizacije ter ima poglobljena znanja s transakcijske analize.
Izjave preteklih udeležencev
Andreja Dobrovoljc, Andragoški center Slovenije
Usposabljanje MUKS 2014/15 je ponudilo različne in zelo zanimive teme s področja kariernega razvoja, od teoretičnih osnov, različnih svetovalnih pristopov v svetovalni dejavnosti ter poglobljenega spoznavanja značilnosti zaposlenih in organizacij v sodobni družbi. Pridobljeno znanje s pridom uporabljam pri svojem strokovnem delu, tako pri razvoju in pripravi različnih strokovnih gradiv kot tudi z vključevanjem vsebin v strokovno spopolnjevanje svetovalcev. MUKS priporočam vsem svetovalnim delavcem in strokovnjakom z različnih področij izobraževanja.
Uroš Simović, ZRSZ, UD Postojna
K vključitvi v usposabljanje MUKS 2017/18 me je pritegnila vsebina, ki pokriva širok spekter znanj in veščin na področjih karierne orientacije, svetovalnega dela, uporabe različnih pripomočkov za svetovalno delo, kadrovskega svetovanja in različnih družbenih skupin v karierni orientaciji. Izvrstni predavatelji so mi omogočili, da teorijo tudi praktično razumem in jo ustrezno apliciram v vsakodnevnem delu s strankami. Udeleženci MUKS-a, s katerimi sem delil različna znanja in izkušnje skozi številne debate in druženja, pa so mi dali tisto širino in modrost, ki ti omogoča, da si boljši svetovalec, ne glede na področje dela s katerega prihajaš.
E-mail: vko@ess.gov.si