Etične smernice VKO določajo bistvene elemente ter želene cilje etičnega vedenja in na tak način spodbujajo strokovni in etični razvoj izvajalcev VKO.
Etične smernice VKO sestavlja 5 sklopov smernic. Drugi sklop etičnih smernic VKO – Sodelovanje z drugimi strokovnjaki in vodji se navezuje na proaktivno sodelovanje izvajalcev VKO s strokovnimi sodelavci in vodji pri udejanjanju etičnih smernic v praksi, še zlasti kadar se pojavijo etične dileme.
Zajema 5 smernic:
- 1. Proaktivno sodelovanje: Izvajalci VKO proaktivno razvijajo in ohranjajo dobro sodelovanje s svojimi strokovnimi sodelavci in vodji, da bi pripomogli k zagotavljanju optimalnih storitev karierne orientacije.
- 2. Medsebojno obveščanje o pomembnih vidikih zagotavljanja VKO: Izvajalci VKO obveščajo strokovne sodelavce in svoje vodje o pomembnih vidikih zagotavljanja karierne orientacije, npr. o smernicah glede varovanja zaupnosti in zasebnosti.
- 3. Medsebojno informiranje o potrebah ciljnih skupin, s ciljem izboljšanja storitev: Izvajalci VKO zagotavljajo strokovnim sodelavcem in vodjem natančne, objektivne, jedrnate in relevantne informacije o potrebah posameznikov in ciljnih skupin, pri čemer spoštujejo načelo zaupnosti. Člani prav tako zagotavljajo podatke, uporabne za evalvacijo in ugotavljanje rezultatov storitev karierne orientacije.
- 4. Udejanjanje etičnih smernic: Izvajalci VKO sodelujejo s strokovnimi sodelavci pri udejanjanju etičnih smernic v postopkih in praksah njihovih delovnih okolij. Če pride do pomislekov glede etičnosti ravnanja strokovnih sodelavcev, ne glede na to, ali so ti člani IAEVG ali ne, se mora vsak član o teh pomislekih posvetovati s sodelavcem ali uporabiti druge razpoložljive institucionalne možnosti, kot so npr. posvet z vodji služb, z regijskimi ali nacionalni združenji za karierno orientacijo, da odpravijo dileme in preprečijo morebitno škodo za stranke ali javnost.
- 5. Aktivno razreševanje etičnih dilem: Člani IAEVG se morajo, kadar se pojavijo etične dileme, zaupno posvetovati s strokovnim združenjem ali s sodelavci in sporno vprašanje razjasniti ali razviti strategijo za odpravo okoliščin, ki so težavo povzročile. Če to ni mogoče, se morajo člani nemudoma obrniti na generalnega sekretarja IAEVG glede pojasnila, nasveta ali začetka preiskave profesionalne etike.
Kaj pa naredite vi, kadar se znajdete v etični dilemi?
Preberite več o smernicah VKO v brošuri >>